Reparatii motor
Un motor deteriorat este costisitor de reparat. Motoarele moderne durează până la câteva sute de mii de kilometri, cu condiția ca mașina să fie întreținută riguros și regulat. Se poate repara un motor defect? În teorie da. Ai grijă totuși! Rezultatul unui diagnostic sau a unei reparații greșite te poate costa mai mult decât o schimbare pe termen lung. De aceea, este important să alegi cel mai potrivit service auto pentru a se ocupa de reparația motorului mașinii tale, indiferent că este pe benzină sau diesel. Iar locul potrivit unde poți cere ajutorul este service-ul auto BCS Performance, care te poate ajuta cu lucrări de calitate pentru serviciile oferite.
Dacă totul merge conform planului, un motor cu ardere internă va dura cel puțin 250.000 de kilometri sau 15-20 de ani fără incidente majore. Din păcate, acest lucru nu este întotdeauna posibil. Dacă motorul se defectează în prealabil, acest lucru nu înseamnă o pierdere totală a vehiculului. În unele cazuri, repararea motorului poate ajuta.
Ce este o reparatie a motorului?
În cazul reparațiilor, funcționalitatea sa este restabilită. Acest lucru poate afecta doar părți individuale sau poate însemna o revizie generală a întregii unități. În timpul reviziei generale, întregul motor este complet demontat și apoi reconstruit.
Într-un motor cu ardere internă există o serie de piese care se rotesc, precum arborele cotit, pistoanele din cilindru și supapele din chiulasă sau care circulă (circuitul de răcire și ulei). Indiferent dacă fluctuațiile producției, oboseala materialului, întreținerea deficitară, garnitura defectă a chiulasei, cureaua dințată ruptă sau deteriorarea turbocompresorului toate acestea pot provoca daune motorului și, prin urmare, necesită reparații ale motorului.
Reparația motorului începe cu demontarea și curățarea pieselor motorului. Toate componentele sunt examinate și piesele de uzură sunt sortate. Următorul pas este testarea blocului de cilindri. Cele mai mici abateri de la punctul de referință sunt suficiente pentru rectificarea cilindrilor în conformitate cu specificațiile producătorului.
Chiulasa este examinată pentru depistarea fisurilor și a deformării. Supapele, scaunele supapelor și ghidajele supapelor sunt întotdeauna reînnoite. Alte componente, cum ar fi bucșele rulmentului, sunt verificate și înlocuite, după caz.
Tehnologia de vârf este utilizată la verificarea arborelui cotit. Arborele este evaluat prin intermediul unui test de fisurare electromagnetică, întărit dacă este necesar și jantele rulmentului lustruite. Arborele cotit este reechilibrat la final, astfel încât să se asigure o întoarcere curată. Rulmenții bielelor și șuruburile sunt în general înlocuiți. Arborele cu came este, de asemenea, înlocuit, dacă este necesar. În plus, canalele de ulei sunt curățate meticulos, astfel încât o alimentare permanentă cu ulei este garantată după reasamblare.
Motoarele revizuite, indiferent dacă sunt motoare complete cu toate unitățile auxiliare sau motoarele de bază, nu sunt noi după tratament. Dar au fost demontate, verificate, recondiționate profesional și puse la loc, conform criteriilor exacte. Toate piesele de uzură sunt înlocuite cu piese noi de cea mai bună calitate care corespund stării de livrare din fabrică.
Sunt examinate, de asemenea, toate componentele auxiliare, cum ar fi pompele și răcitoarele, sistemul de aprindere și orice turbocompresoare. Dacă sunt fragile, vor fi reparate sau înlocuite.